Algemene voorwaarden
Welkom bij de algemene voorwaarden van KTC. Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie over de voorwaarden die gelden voor het gebruik van onze diensten en producten. We raden je aan om deze zorgvuldig door te lezen om volledig op de hoogte te zijn van je rechten en verplichtingen. Bij vragen of onduidelijkheden kan je altijd contact met ons opnemen.
K-TC
Ondernemingsnummer BE0751 768 608
Versie 14-02-2025
​
Deze algemene voorwaarden omschrijven je rechten en verplichtingen zodra je een offerte accepteert of je inschrijft voor een cursus (elke opleiding, training, coaching of workshop)
​
Engagementen
Onze trainers, coaches en begeleiders zetten zich in om je boeiende, inspirerende en leerrijke sessies aan te bieden. Je kan op hen rekenen om ruimte te maken voor jouw vragen en het programma af te stemmen op de behoeften van de groep.
​
Acceptatie van offerte en vastleggen van data
In elke offerte van KTC vind je een inhoudelijk en financieel voorstel en de geldigheidsduur van de offerte. Offertes zijn uitsluitend bedoeld voor de opdrachtgever. Acceptatie van de offerte en voorwaarden gebeurt door bevestiging per mail of door het terugsturen van een ondertekend exemplaar of bestelbon.
Zodra data worden vastgelegd, zijn er kosten verbonden aan annulatie of verplaatsing. Dit komt omdat het op kortere termijn vaak moeilijk is om een vervangopdracht te vinden voor trainers.
Bij verplaatsing of annulatie worden deze kosten aangerekend om gederfde inkomsten te compenseren:
-
Meer dan 2 maanden voor de start: geen kosten.
-
2 tot 1 maanden voor de start: 20% van de prijs.
-
1 maand tot 14 dagen voor de start: 40% van de prijs.
-
Minder dan 14 dagen voor de start: 60% van de prijs.
​
Inschrijven in open aanbod
Inschrijven voor een cursus gebeurt door eenmail te sturennaar info@k-tc.be. Na ontvangst wordt een bevestigingsmail verstuurd. Je kan jouw inschrijving gedurende twee weken kosteloos annuleren via een bevestigde mail, tenzij de cursus binnen twee weken start. In dat laatste geval heb je twee dagen om kosteloos te annuleren op dezelfde manier. Daarna wordt jouw inschrijving definitief.
Als je na het definitief worden van je inschrijving wilt annuleren, zijn daar kosten aan verbonden:
-
Meer dan 2 maanden voor de start: geen kosten.
-
2 tot 1 maanden voor de start: 20% van de prijs.
-
1 maand tot 14 dagen voor de start: 40% van de prijs.
-
Minder dan 14 dagen voor de start: 60% van de prijs.
​
Je kan je inschrijving op elk moment en zonder extra kosten doorgeven aan iemand anders (een collega, vriend, kennis). Neem in dat geval even contact met ons op.
KTC behoudt zich het recht voor om een inschrijving voor een cursus te weigeren, al dan niet na een telefonisch intakegesprek. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren omdat de trainer inschat dat je onvoldoende kan bijleren in de opleiding, onvoldoende oefenkansen hebt in de praktijk, of je motivatie niet aansluit bij wat we verwachten van deelnemers. Ook trainers of vormingswerkers van andere bedrijven en organisaties (al dan niet freelance) kunnen worden geweigerd.
​
Te weinig deelnemers en overmacht
Een cursus kan zonder verdere gevolgen worden geannuleerd door KTC als er niet voldoende deelnemers zijn. In dat geval hoor je dit van ons, minimaal twee weken voor de start van de cursus. Er kunnen aan deze annulatie geen rechten worden ontleend.
In geval van overmacht (trainer ziek, logistiek probleem, etc.) doen we er alles aan om de cursus toch te laten doorgaan. Lukt dat niet, dan verwittigen we je zo snel mogelijk en zoeken we een nieuwe datum die voor iedereen past. Wil je dat niet, dan wordt de aangegane overeenkomst zonder gevolgen ontbonden. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
​
Betalingen
De factuur wordt verstuurd na inschrijving (open aanbod) of na het verzorgen van een opdracht (incompany aanbod). Facturen zijn standaard betaalbaar binnen een termijn van 30 dagen. Bij niet-betaling of onvolledige of laattijdige betaling van een factuur (voor de inschrijving of annulatiekost), is van rechtswege en zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling een nalatigheidsintrest van 1% van toepassing en een forfaitaire schadevergoeding voor de administratieve kosten van €25 per herinnering. Is een inschrijving in open aanbod al betaald, maar annuleer je je inschrijving? Dan wordt het verschil tussen inschrijvingskost en annulatiekost binnen 2 weken op je rekening terugbetaald. Je ontvangt daarbij een creditnota.
​
Gebruikslicentie materiaal
De vergoeding voor een opdracht of cursus (exclusief btw, eventuele broodjeslunch, huur van het lokaal of andere specifieke kosten zoals assessments) wordt als volgt opgebouwd: 70% begeleiding en voor- en natraject, 25% gebruikslicentie voor het ter beschikking gestelde cursusmateriaal en 5% andere kosten zoals drukwerk van materiaal, eventuele verplaatsingskosten etc.
De inhoud van al het materiaal dat tijdens cursussen of andere activiteiten ter beschikking wordt gesteld, waaronder teksten, foto’s, illustraties, grafisch materiaal, oefeningen, opdrachten, videomateriaal en logo’s, is beschermd door het auteursrecht, merkenrecht en/of enig ander intellectueel eigendomsrecht. Alle eigendomsrechten berusten bij KTC of onze licentiegevers.
De gebruikslicentie geeft deelnemers aan de cursus het recht om al het materiaal dat hen werd bezorgd te gebruiken gedurende een periode van 1 jaar. Deze periode begint te lopen vanaf de einddatum van de cursus.
Het materiaal mag uitsluitend door de deelnemer zelf worden gebruikt. De gebruiker is het conform voorgenoemde rechten wettelijk niet toegestaan dit materiaal of onderdelen ervan over te dragen, te verveelvoudigen, te bewerken, ter beschikking te stellen van derden of te verspreiden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de houder(s) van het eigendomsrecht.
​
Fouten in communicatie
We doen ons uiterste best om fouten in communicatie en brochures te vermijden. De correcte prijs is de prijs op onze website. Staan er fouten in onze communicatie, dan kan je op basis daarvan gratis je inschrijving annuleren. Er kunnen verder geen rechten aan ontleend worden.
​
Privacybeleid
Alle informatie die we van je ontvangen, behandelen we strikt vertrouwelijk. Je kan alle gegevens die we van je bewaren op eenvoudig verzoek inkijken en laten verwijderen. Akkoord gaan met onze leveringsvoorwaarden betekent eveneens akkoord gaan met ons privacybeleid.
​
Niet tevreden?
Ben je niet tevreden over een opleiding, training of begeleiding? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We zoeken samen met jou naar een oplossing.
​
Geschillen: RPR Gent
Voor alle geschillen voortvloeiend uit overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is de rechtbank van Koophandel Gent bevoegd.
Vragen?
We horen het graag op info@ktc.be.
​
Algemene voorwaarden dd. 14/02/2025
​